دکتر جهاني: اکستازي با وجود کاهش قيمت، هنوز پرمصرف‌ترين ماده مخدر در بين خانواده‌هاي مرفه است
يزدفردا -جانشين دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قرص‌هاي اکستازي از اوايل ورود خود به ايران، يعني سال‌هاي 81 و 82 با قيمت بسيار بالا عرضه شدند که اين امر موجب شد گرايش جوانان مرفه به مصرف آن بيشتر باشد.
به گزارش يزدفردا به نقل از پليس، دکتر محمد رضا جهاني جانشين دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اين مطلب افزود:اکثر تحقيقات دنيا نشان داده‌اند که افزايش سطح آگاهي، رفاه بيشتر و افزايش سن با گرايش به مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها نسبت عکس دارند، اما اکستازي تنها مخدري است که از اين قاعده مستثنا بوده و شيوع مصرف آن در خانواده‌هاي مرفه بيشتر است.

وي اضافه کرد: قرص‌هاي اکستازي از اوايل ورود خود به ايران، يعني سال‌هاي 81 و 82 با قيمت بسيار بالا عرضه شدند که اين امر موجب شد گرايش جوانان مرفه به مصرف آن بيشتر باشد.

دکتر جهاني: اگرچه قيمت خريد اين مخدر به تدريج به ميزان قابل توجهي کاهش يافت، اما شيوع مصرف آن همچنان با افزايش رفاه ارتباط مستقيم دارد و اين در حاليست که شيوع مصرف ساير روان‌گردان‌ها مانند شيشه و کراک تا حد زيادي از اين قاعده تبعيت نمي‌کند.

جانشين دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنين به افزايش فعاليت کميته فرهنگي و پيشگيري از اعتياد اين ستاد اشاره و به ايسنا گفت: در اين کميته نمايندگان همه دستگاه‌ها اعم از وزارتخانه‌هاي بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و علوم حضور دارند که يکي از موضوعات جدي در دست بررسي کنوني اين کميته، بررسي ميزان شيوع مصرف روان گردان‌ها و تعيين نقاط پرمصرف آن‌ها در کشور است.

وي اعلام کرد:‌ستاد مبارزه با مواد مخدر در نظر دارد به طور مستقل تحقيقي را بر روي ميزان شيوع مصرف روان‌گردان‌ها در جمعيت جوان و عمومي کشور آغاز کند.
يزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا